Ezt a jelenséget igyekeztünk megragadni a bevonódás fogalmával. A szakirodalom sokféle irányból közelíti meg a jelenséget. Ilyen a flow, amikor beszippant valami, élvezetes és könnyen megy. Vagy az elköteleződés egy feladat iránt, amikor belevetem magam. A motiváció, amikor valamilyen külső vagy belső hajtóerő fenntartja az igyekezetemet. Vagy a stressz, mert valamiért vagy fontos, amit csinálok vagy vannak kétségeim. Ahogy az is, hogy pozitív vagy épp negatív érzelmeket vált ki a történés. Rögtön látszik, hogy nem is olyan egyszerű megragadni a bevonódás jelenségét. Az elmélet mellé tapasztalati megfigyeléseket társítva alakítottunk ki egy vizsgálati és elemző módszert, és a hozzá tartozó támogató rendszert.
Komoly orvosbiológiai, adatbányászati, pszichológiai és informatikai kutatások együttes eredménye a TR4U (TRacking for You) bevonódás mérés.
A tudományos eredmények áttekintését követően a „bevonódás”, mint fogalom összetettsége miatt saját kutatásokat végeztünk. Olyan kísérleteket, amelyek elemezték a tanulási, a munka, a kikapcsolódás és a sport szituációkban mutatott viselkedést. Ehhez használtunk egy saját fejlesztésű, fiziológiai paramétereket rögzítő okoskarkötőt és szimulációs környezetet. Így kaphatsz te is a kutatásaid során olyan nyers adatokat, amelyeket rengeteg módon elemezhetsz, tárolhatsz, használhatsz. Ehhez megfelelő adattárolást, értékelő-analizáló rendszert, és mesterséges intelligencia modult alakítottunk ki. Ezek: a szoftveres ökoszisztéma, a több eszközből álló kommunikációs megoldások adják az alapját a komplex kutatási rendszerünknek.
A rendszerünkkel végzett kutatások során irányított, felügyelt kísérleteket végeztünk, végzünk. A VR alkalmazásban különböző feladatokat kaptak az önkéntesek és az eseményekre adott reakcióikat, interakcióikat rögzítettük párhuzamosan a saját fejlesztésű okoskarkötő által mért fiziológiás állapotát leíró paraméterekkel. Az élményről különböző kérdőíveken is kérdeztük a szereplőket.
A VR környezetet és feladatokat a térlátást lehetővé tevő Oculus II megjelenítő eszközre készítettük el, Unreal 3D felhasználásával. A feladatok menetét, a kérdőíveket pszichológusok állították, állítják össze több mérési kör tapasztalatai alapján, folyamatosan finomítva az eljárást. A kísérletek kiterjedtek a tanulás hatásának, a frusztrációnak és az önhatékonyság megélésének mérésére, majd elemzésére.
A Virtuális Valóság (VR) felhasználásával a kiválasztott helyzeteket kontroll alatt lehet tartani. A VR-ban lehetőség van olyan események létrehozására és tulajdonságok mérésére, amelyeket a valóságban nem lehet megtenni vagy megmérni. A saját fejlesztésű, fiziológiai paramétereket rögzítő okoskarkötő és a hozzá tartozó fiziológiás távmérő a szenzorok nyers adatait adja tovább. Ez ugyan több feladatot jelent a szoftvernek a feldolgozás során, viszont rugalmasan határozhatjuk meg, hogy egy jel mely jellemzői fontosak számunkra. A kialakított ökoszisztéma alkalmas további mérőeszközök rendszerbe csatlakoztatására, legyen az akár egy EEG vagy szemmozgás-követő kamera.
(Comma-Separated Values)
(JavaScript Object Notation)
(Structured Query Language)
Bármilyen további kérdése van a formátumokkal kapcsolatban, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal és segítünk kiválasztani az Ön számára legmegfelelőbb megoldást!